Uw vragen &
onze bijdrage aan de antwoorden

Voor zakelijke professionals als accountants, ingenieurs, advocaten en notarissen hebben wij een serie pragmatische business development workshops ontwikkeld. Daarnaast bieden we business coaching aan voor teams en individuele professionals en manager.

Onze diensten sluiten aan bij uw vragen:

uw vragen over EMPOWEREMENT

uw vragen over BUSINESS

uw vragen over DEVELOPMENT

Kenmerkend

Onze diensten zijn speciaal ontwikkeld voor de specifieke kenmerken en behoeften van zakelijke professionals:

  • pragmatisch
  • to the point
  • brengt u en uw mensen in beweging
  • passend bij uw bedrijfstak

Voor het eerst in Nederland

SelfMastery 2020

Ontwikkel je zelfinzicht,

Verruim je perspectief,

Realiseer je echte potentieel

Zelfinzicht

Ons aanbod

Workshops & MasterClasses

workshop

1 onderwerp, 1 dag(deel)

We pakken 1 onderwerp en gaan daarmee aan de slag. Hoe meer tijd, hoe meer diepgang mogelijk is. Maar vaak is een beter inzicht en een sterker bewustzijn al een grote stap voorwaarts.

Workshops

Voor beginnende managers en professionals. Het begrijpen en verder ontwikkelen van (nieuwe) kennis en vaardigheden op het gebied van klantkennis, profilering & netwerken, acquisitie en klantenbinding. Praktisch en pragmatisch.

Een dagdeel, avond of gehele dag. Inhouse of op locatie

Masterclasses

Voor de gevorderde professional en managers. Bestaande vaardigheden worden verder aangescherpt aan de hand van nieuwe inzichten en technieken. Zelfinzicht en reflectie (“wat heb ik nodig voor mijn volgende stap?”) vormen de basis voor deze verdere ontwikkeling. Nuchter en zakelijk.

Een dagdeel of meer. Inhouse of op locatie.

Praktijk Programma’s

handen uit de mouwen

Meerdere dagen, meerdere onderwerpen

De breedte èn diepgang van een onderwerp en de integratie met andere onderwerpen. Dat komt aan bod in onze praktijkprogramma’s.

Soms zijn de dagen aaneen gesloten in een retreat-style omgeving, maar vaker zijn ze verspreid in de tijd zodat nieuwe kennis en aangescherpte vaardigheden in praktijk getoetst kunnen worden:

  • Gezamenlijk leren, groepsgewijs, op locatie: “welke ontwikkeling moet er komen? op welke (vak)gebied?”
  • Toepassen in de eigen praktijk: “kan ik dit in mijn werk toepassen?”
  • Terugkomen voor reflectie & evaluatie: “wat gaat goed? wat heb ik ervaren? waar ligt de volgende stap?”
  • Meten = weten = leren = verbeteren

Open inschrijving of als in-company.

 

Voorbeelden

  • Praktijkontwikkeling: de B.V. IK
  • Commercial Business Planning
  • Acquisitie binnen de comfort zone

Onderwerpen

boeken inzicht

Business development & empowerment

  • Verkopen voor niet-verkopers
  • Van klantkennis => klantcontact => klantcontRact
  • Personal branding voor zakelijke professionals
  • Uw persoonlijk salesplan in 1 dag
  • Pitches winnen
  • Klanten binden & uitbouwen (cross selling)
  • Accountmanagement
  • Ambassadeurs  & referenties: creëeren & benutten
  • Verschillende klanten, gedifferentieerde benadering
  • Netwerken kan wèl leuk zijn (en effectief)

“Wie ben ik eigenlijk …?”

disc

In de volksmond heet het een kleurentest, en de meningen zijn er verdeeld over zoals je hier en hier kan lezen.

Zelfinzicht

DISC geeft inzicht en dat is een goede basis voor  professionele ontwikkeling. Mijn overtuiging EN ervaring is dat veel mensen heel blij worden van het zelfinzicht dat ze krijgen door een dergelijke test: “waarom doe ik wat ik doe?”

Van inzicht naar actie

Inzicht an sich is echter slechts het begin. Het echte voordeel zit in de vertaling naar de praktijk, de toepassing ervan. Er zijn vele wegen die naar Rome leiden en een goed gesprek over DISC met open vragen is een route die bij velen inderdaad naar Rome leiden.

Het ‘Van Inzicht Naar Actie’ miniprogramma

Maak een begin: snel, efficiënt, to the point, zakelijk, zonder poeha.

  • 30 minuten introductiesessie “wat is DISC en waarom is het handig?”  (online)
  • Online DISC assessment
  • 60 minuten review sessie “Wat lees ik hier en wat betekent dat voor mij?”
  • 60 minuten klankbord/coaching sessie “hoe kan ik mijn DISC-profiel benutten in mijn werk?”

Klankborden & Coaching

coaching

Klankbord

1-2 sessies van een uur voor specifieke vraagstukken, 2nd opinion of feedback. Nieuwe inzichten geven nieuwe opties en daarmee nieuwe energie.

Reflectie

2-4 sessies van anderhalf uur voor zelfreflectie op de eigen aanpak en resultaten. Prikkelende vragen laten je kijken en denken over zaken die nog niet eerder aan de orde kwamen. Hiermee ontstaan nieuwe perspectieven en mogelijkheden.

Coaching

4-8 sessies van anderhalf uur inzoomend op commerciële mindset en modus operandi. Diepgang in vragen, oorzaken blootleggen (i.p.v. symptomen), nieuwe werkwijzen ontdekken en uitproberen die leiden naar duurzame versterking van je commerciële vaardigheden en resultaten.

Partners

Om u een keuze te geven uit meerdere opties, werkt Kyboko samen met andere coachingsorganisaties. Ui de pool van coaches kunnen we gezamenlijk de best passende coach selecteren.

Wil u zelf aan de slag ?

Als u zo ver gekomen bent in deze site en op deze pagina, dan heeft u kennelijk een interesse in wat KYBOKO te bieden heeft.

Laat ons een duit in uw zakje doen: hieronder vindt u een aantal presentaties en handouts over business development die u op weg kunnen helpen.

Als u daarin reden ziet om ons te bellen voor wat klankborden …. dat doen we graag.

Propositie ontwikkeling

propositie-ontwikkeling

Selling Innovations

selling innovations

Klantenbinding

klantenbinding 2020

Beter business development

11 stappen business development

NoNonsense Netwerken

no nonsense netwerken

De b.v. “IK”

de BV IK

Onze aanpak:  pragmatisch

Think denk

Als u nadenkt over de echte issues, als u nadenkt over hoe u dieper kan graven, als u nadenkt over een aanpak die `echte doorbraak moet realiseren, dan kunt u Kyboko inschakelen voor:

  • Inspiratiesessies Empowerment en Business Development
  • Workshop Klantgerichtheid, van theorie naar sectorspecifieke praktijk
  • Ken uw klant m.b.v. klantarena’s
  • Powersessie Haal meer waarde uit uw coach
  • QuickScan Verantwoordelijkheid, kwestie van geven & nemen

build ontwerp

Als u begrijpt wat de prioriteiten zijn en wat er moet gebeuren, dan is de vraag HOE. Wat moet er georganiseerd, gebouwd, uitgewerkt worden.

Onze dienstverlening in deze fase bestaat onder andere uit:

  • Workshop Roadmap Building hoe komen we snel, efficiënt en met iedereen van hier naar onze stip op de horizon, en wat is daar voor nodig.
  • SelfMastery voor KeyPlayers en ChangeLeaders
  • Workshop Meten = weten & de praktijk van monitoring/dashboards
  • Workshop Definieer & creëer klantgerichtheid in alle geledingen van organisatie
  • CRM denken & doen
  • Praktijkprogramma Ontwikkel uw organisatie, mens per mens – van Fixed naar Growth Mindset

operate uitvoering

Een plan is zo goed als haar uitvoering. Het zijn uw mensen, uw managers en u zelf die aan de bak moeten. Ontwikkeling en groei vragen om inzet, tijd en aandacht.

Wij assisteren daarbij met:

  • Commerciële trainingen als Genant méér verkopenLet’s get real (commercie zonder excuses, zonder BS),
  • TeamDevelopment sessies
  • Klankbord & coaching voor KeyPlayers en ChangeLeaders
  • Training van uw KeyPlayers en ChangeLeaders – zodat ontwikkelcapaciteit beklijft in uw organisatie: duurzame verankering
  • Workshop Dashboard van papieren idee naar praktisch inzicht