Emotional fitness, hoe dan …?
Waarom de meesten professionals niet genoeg hebben aan mentale fitness. Lichaam vóór geest …? “mens sana in corpore sano” (een gezonde geest in een gezond lichaam) is voor jou ook een open [...]
Andere perspectieven
Prikkelend
Nuchter
Pragmatisch
Elke 8 weken nieuwe inzichten,
visies en tips & tricks
Waarom de meesten professionals niet genoeg hebben aan mentale fitness. Lichaam vóór geest …? “mens sana in corpore sano” (een gezonde geest in een gezond lichaam) is voor jou ook een open [...]
Hoe vergaat het een facilitator die zijn debuut maakt in de workshop SelfMastery? Vorige maand was ik co-facilitator in de workshop SelfMastery, samen met Rudi Viljoen. Deze workshop heeft als [...]
In tijden van stagnatie ontstaat al heel snel de roep om meer actie op business development: “we moeten meer klanten werven, actiever zijn in onze netwerken”. Soms wordt dit gevolgd [...]
Drie lessen voor uw klantcontact. De eerste ontmoeting met uw levenspartner/echtgenoot, weet u die nog? Leidde dat direct tot een gang naar de notaris voor de huwelijkse voorwaarden? Nee, toch? U [...]
Kent u dat? Op uw bureau vindt u een Post-it met onbekende naam en telefoonnummer: of u meneer of mevrouw XYZ kunt terugbellen vanwege een korte vraag. Kent u dat? Hier 4 tips voor als een nieuwe [...]
Het eerste kwartaal is afgerond. Tijd voor een terugblik: hoe is het u vergaan? Tevreden? Waar meet u dat aan af ……?
“Ze moeten het je gunnen …” Dit zeggen heel veel dienstverleners met complexe producten en diensten als ze vertellen over hun verkoopinspanningen. De zogenaamde gunfactor. Het [...]
In uw organisatie zijn de mensen de kern van de dienstverlening. De werkwijze die ze daarbij volgen heeft een zeer sterke invloed op de kwaliteit van dienstverlening. Daardoor komen uw [...]
Al uw cliënten zijn gelijkelijk belangrijk, toch? Maar sommige klanten zijn meer gelijk. Uw klanten zijn u (bijna) allemaal even lief. Ze brengen omzet, soms ook plezierige contacten en soms een [...]
Verkopers en account managers staan in hoger aanzien omdat ze nieuwe klanten en opdrachten binnen brengen. Hunters. Daartegenover staan de farmers. Zij die klanten behouden. Eigenlijk zijn [...]
Veel van de kennis over uw cliënten (en uw prospects) zit in de hoofden en harten van advocaten en notarissen. Ook vanuit de diverse kantoorsystemen (document management, administratie, finance, [...]
Seminars als acquisitie-instrument lijken meer en meer op hun retour: er zijn er teveel, ze vertellen hetzelfde verhaal, ze zijn te juridisch getint. Dat kan anders, bewijzen een aantal [...]
Over uurtarieven, AFA’s en toegevoegde waarde. Een toenemend aantal advocaten en notarissen heeft last van druk op hun tarieven: meer en meer cliënten stellen (kritische) vragen over de [...]
Acquisitie en de kunst van het luisteren “Ik leg prima contacten en heb goede gesprekken, maar die leiden zo weinig tot zaken …!?” Een herkenbare quote voor de meeste [...]
“Het is zó druk, Dirk, kunnen we de salesplanning voor 2017 niet even vooruitschuiven…?” Deze vraag kreeg ik de afgelopen maanden een paar maal voor de kiezen. Geen tijd hebben [...]
Minder afboeken? Beter begroten! 8 tips ter verbetering In de afgelopen jaren zijn de verschillen tussen gepubliceerde, gefactureerde en gerealiseerde tarieven veelal groter geworden. Of zoals [...]
Tarievendruk, wie heeft er geen last van? Wees eerlijk, u toch ook! En? De oplossing al gevonden om onder die druk uit te komen? Die oplossing ligt in ieder geval NIET in het verder verlagen van [...]
Meer business door minder ‘verkopen’. Advocaten en notarissen willen niet ‘verkopen’. Terecht. Klanten, in welke branche dan ook, hebben namelijk een gezonde weerstand [...]
Waarom advocaten breder moeten kijken, denken & praten dan alleen de juridische kant van zaken. Open brief aan kantoordirecteuren en maatschapsvoorzitters. Vandaag in het FD (blz. 11) vraagt [...]
Afgelopen zaterdag in het FD een reconstructie over de ‘redding’ van V&D. Diverse betrokkenen worden bij naam genoemd. Allen voorzien van hun bedrijfsnaam. Zo niet de advocaten. [...]
“Meer dan de helft van de advocatenkantoren heeft geen technologie gericht op omzetgroei” en dat is HEEL goed! Technologie kan pas echt iets toevoegen als de gebruiker weet wat [...]
Was ik dan vooral functioneel (Head & Shoulders), of voor vrouwen (Elsève) of juist ondeugend voor de jeugd (Axe)? Onder de titel ‘The dirty secrets of Personal Branding’ werd [...]
5 Tips om uw respons te vergroten (en die u vandaag al kunt inzetten). Veel organisatoren kampen met aanmeldingspercentages van 10-20%. Ze gooien het net zo breed mogelijk uit in de hoop dat een [...]
Lees ons privacy statement.