Was ik dan vooral functioneel (Head & Shoulders), of voor vrouwen (Elsève) of juist ondeugend voor de jeugd (Axe)?

Onder de titel ‘The dirty secrets of Personal Branding’ werd tijdens het recente Jonge Balie Congres 2011 een workshop gehouden over Personal Branding: het ontwerpen & onderhouden van een herkenbaar en onderscheidend individueel profiel.

De aanwezige jonge advocaten luisterden naar een presentatie waarin aan de orde waarom personal branding belangrijk is voor de individuele advocaat (zowel binnen het kantoor, als naar cliënten toe).

Vervolgens werd stil gestaan bij de verschillende manieren om het gewenste persoonlijk profiel te bepalen. Belangrijke kenmerken daarin:

  • authentiek voor jezelf
  • onderscheidend t.o.v. vakgenoten
  • relevant & onweerstaanbaar voor potentiële cliënten

Middels een korte opdracht om jezelf te beschrijven in termen van een shampoo (of auto, televisieprogramma of winkel) werden de deelnemers uitgedaagd om op een andere manier over zichzelf na te denken. Het leverde ook een hoop hilariteit op…

Voor de praktische invulling werd vooral aandacht besteed aan de uitvoering; naast netwerken, publiceren en congresbezoek zijn vooral sociale media een laagdrempelige manier om het “personal brand” onder de aandacht te brengen en in te vullen.

De sheets die bij de workshop gebruikt zijn, zijn hier te bekijken:

 

Deze verkorte workshop is ook als in company workshop beschikbaar. Neem contact op voor meer informatie en een kennismaking.

Recommended Posts
workshop